Webbsida & e‑handel
Som medgrundare av Bulten Bike fick jag chans att bygga upp och utveckla företagets digitala plattform. Som en företag med en nischad utbud av premiumcyklar förväntar sig kunder att hitta all information på ett ställe. Med en bransch som är präglad av många traditionella aktörer tog Bulten Bike chansen att adressera den efterfrågan som finns på marknaden efter hållbara och användarvänliga cykeltransportlösningar. Med hjälp av en WordPress/Woocommerce plattform hittar privat kunder, företag och organisationer till Bulten Bike och dess produkter.
Produktguide
Med hjälp av kundfeedback har det byggds ett antal funktioner i plattformen som ska hjälpa att på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla dom teknisk ibland relativ komplexa produkter. Exempelvis förmedlar Solguiden produktens egenskaper på en blick och hjälper guide potentiella kunder och intressenter utan att dessa behöver lägga tid på telefonsamtal, email eller chat.
Dessa funktioner finns så klart med. Allt för att bringa kunden närmare Bulten Bike. Och allt med mål att ha en sådan bra kundupplevelse som möjligt.
Struktur & SEO
Över 200 huvudprodukter i många variationer och egenskaper utgör en utmaning när det gäller att strukturera information så att dessa är lätt tillgängliga för kunder.
Men användaren i fokus navigerar kunden med den tilltänkta användning av produkterna genom sidan. Den tekniska informationen finns men tillåtas inta mindre utrymme vid första kontakten.
Resultat återspeglar sig även i placeringar bland sökresultaten av sidan.